Yzdodo a écrit :RAPHAEL81 pour information la 335d n'existe pas en E93 , la 330d est le plus gros diesel pour le modèle E93 .
Sinon non je ne paye pas le prix indiquer j'ai une reduction

Message par Invite » mer. 14 janv. 2015 06:33
Yzdodo a écrit :RAPHAEL81 pour information la 335d n'existe pas en E93 , la 330d est le plus gros diesel pour le modèle E93 .
Sinon non je ne paye pas le prix indiquer j'ai une reduction
Invite
Message par raphael81 » mer. 14 janv. 2015 18:24
La reprog n’empêche pas de passer à la valise, sa complexifie juste en cas de panne.psy460 a écrit :Bah le jour ou ton fap lâche... Bonjour la galère aussi lol
Et la reprog empêche en rien de passer la valise...
Ceux pour qui la motorisation ne suffit pas et qu'ils ont déjà une m3 f80 ils font quoi ?
raphael81
Message par Daniel330D » mar. 19 mai 2015 12:27
Daniel330D
Message par surfer59 » mar. 19 mai 2015 19:08
surfer59
Message par NEWCOMER » mar. 19 mai 2015 20:09
NEWCOMER
Message par Floorentdu68 » mer. 20 mai 2015 09:28
Floorentdu68
PIERRE1969
Message par Floorentdu68 » lun. 8 juin 2015 22:14
Oui le logiciel de diagnostique, quand je l'ai branché la voiture j'avais un défaut comme quoi mon calculateur a été modifier suite a la reprog.PIERRE1969 a écrit :Reinhgold?
Floorentdu68
Message par bmvorld » mer. 10 juin 2015 20:34
bmvorld
Message par psy460 » jeu. 11 juin 2015 15:41
Chip tuning
All diesel engines
Situation: Chip tuning for BMW diesel engines is being offered to an ever increasing degree in the
trade press. This is an increase in power output and torque brought about by manipulating
the engine management system. Such interference, usually no more than an increase in the volume of fuel injected, either by
editing the data record in the DDE control unit or by faking the actuation signal for the
injection pump actuator. Modern BMW diesel engines are designed to guarantee a high degree of reliability and
durability, despite the high power density. To achieve this, a number of DDE monitoring
functions reliably prevent, amongst other things, the maximum load from being exceeded. Chip tuning neutralises these self-protect function in the DDE. The result is that the
durability of the diesel engines is significantly reduced. As the drive train is designed for a
specific torque, additional damage can also occur to manual and automatic transmissions
and the final drive units. It cannot be ruled out that tuned vehicles exceed legally stipulated emissions limits,
especially exhaust opacity at full load. If the increase in power output is not documented with a corresponding entry in the
vehicle's registration document, the vehicle's operating permit is invalidated. As for any tuning issue, BMW AG is unable to accept any warranty or goodwill liability
whatsoever for damage to the engine or other components resulting from chip tuning.
Affected vehicles: All BMW diesel vehicles
Note:
In principle, the same thing also applies to spark-ignition engines and for all other tuning
issues.
Procedure: Please make sure that this information reaches all members of staff in the service and
sales departments.
The customers of diesel vehicles should be informed about the situation described above
during sales discussions and if any interest is shown.
Our advice is to use the enclosed customer information sheet. Please refer to Enclosure. Warranty and goodwill claims should be rejected immediately if there is any suspicion of
chip tuning.
If tuning is performed despite these warnings, this information, together with the vehicle
identification number and the extent of tuning should be sent to BMW AG, Dept. VS-31 or
VS-13 for the German market.
psy460
Floorentdu68
Message par Murphy » jeu. 11 juin 2015 18:24
Murphy
Message par Murphy » jeu. 11 juin 2015 18:25
Murphy
Message par WHISBONEASH » jeu. 11 juin 2015 18:37
cela joue si tu booste tous les jours, si tu conduis tranquille et que de temps en temps tu mets la sauce, l'incidence sur les pièces mécaniques sera moindre quoiqu'elles souffrent quand même..........murphy99 a écrit :Cela jouerait aussi sur la durée de vie des transmissions mécaniques et automatiques.
WHISBONEASH
Message par bmvorld » jeu. 11 juin 2015 19:09
voilà, je vois moi aussi la chose comme ça.WHISBONEASH a écrit :cela joue si tu booste tous les jours, si tu conduis tranquille et que de temps en temps tu mets la sauce, l'incidence sur les pièces mécaniques sera moindre quoiqu'elles souffrent quand même..........murphy99 a écrit :Cela jouerait aussi sur la durée de vie des transmissions mécaniques et automatiques.
bmvorld